UX – User Experience

Een brede term die veel raakvlakken met CRO heeft. Ook een term die vaak in een verkeerde context gebruikt wordt. Het belangrijkste van User Experience is dat je je bezig houdt met het ontdekken van behoeftes van je klant of eindgebruiker en oplossingen hiervoor bedenkt en uitwerkt.

Iedere UX’er kan er lang en breed over praten, omdat het zo alomvattend werk is. Maar over één ding zijn ‘we’ het eens: de eindgebruiker staat centraal in alles wat je doet.

Mijn invulling als UX specialist is dat je je tussen de business, development en design beweegt en met al deze aspecten rekening dient te houden en samenwerkt, wanneer je bezig met het ontdekken van de behoeftes van je eindgebruiker en hier de oplossingen voor bedenkt en uitwerkt.

Het mooie van UX specialist zijn is dat je veel in contact staat met de eindgebruiker tijdens bijvoorbeeld Usability Onderzoeken of gedurende interviews. Hier haal je ontzettend waardevolle informatie uit die je mee dient te nemen in je ideeën voor de verdere verbeteringen en oplossingen.

Want zeg nou zelf, welke inzichten zijn waardevoller dan die direct vanuit jouw eindgebruiker?

Ik kan je helpen met de volgende aspecten:

  • UX Research
  • User Testing
  • Wireframing
  • Interaction Design