CRO – Conversie Optimalisatie

Meer omzet uit bestaande bezoekers, wie wil dat niet? Een snel gegroeid specialisme binnen de online dienstverlening waardoor je op basis van analyses knelpunten achterhaalt en oplossingen valideert middels onder andere A/B Testen.

Je kunt ervoor kiezen om te investeren in meer bezoekers, maar daar wordt de ervaring en je conversie niet beter van. Je koopt indirect omzet. Slimmer is om te investeren in het optimaliseren van je website, zodat je met de extra traffic daar weer van profiteert.

Conversie-optimalisatie (CRO) is niet enkel het ‘verhogen van je conversie-percentage’. Nee, in mijn ogen is conversie-optimalisatie vele malen groter; het gaat over het data-gedreven verbeteren van de gebruikerservaring en de mindset die daarbij komt kijken. Deze mindset dient idealiter bedrijfsbreed aanwezig te zijn om het maximale te bereiken.

Dit vind ik een mooie quote die heel goed bij deze mindset past van Thomas Edison: “I have not failed. I’ve just found 10,000 ways that won’t work.

Als je niet zo naar CRO kijkt, dan is deze methode niet geschikt voor je. Volg een duidelijk proces, wees kritisch, wees voorbereid op experimenten die niet slagen en vier de successen.

Ik kan je helpen met de volgende aspecten:

  • Behavior Analysis
  • User Testing
  • Experimentation
  • Setup Data-Driven Process
  • Setup Webanalytics
  • Build Optimization Strategy